مدیریت[1]: فرد یا گروهی از افراد که مسئولیت بررسی، تحلیل، تصمیمگیری و اجرای عملیات را برای تحقیق هدفهای سازمانی عهده دار هستند (زاهدی شمس السادات – الوانی، مهدی – فقیهی، ابوالحسن، 1376، 225).
سیستم[2]: مجموعهای از اجزای بهم وابسته که به علت این وابستگی ، کلیت جدیدی را بدست میآورد و از نظم و سازمان مخصوصی پیروی و در جهت تحقیق هدف خاصی فعالیت میکند. (زاهدی و دیگران، 1376، 374)
اطلاعات[3]: مفهومی که فرد، عرفاً از دادهها استنباط میکند. در کامپیوتر عبارت است از دادهها، رقمها، علامتهای مشخص و مانند آنها که توسط کامپیوتر، پردازش یا تولید شده است (زاهدی و دیگران، 1376، 168)
سیستم اطلاعات مدیریت[4]: سیستمهای اطلاعاتی کامپیوتری که اطلاعات لازم را در زمینههای مختلف سازمان در اختیار مدیریت میگذارد و آنان را در تصمیم گیریهایشان یاری میدهد. (زاهدی و دیگران، 1376، 226)
مدیریت عالی (ارشد)[5]: سطح عالی سلسله مراتب اداری. مدیرانی که در این سطح قرار دارند بیشتر، مسئولیت هماهنگی کار دیگر مدیران را عهده دار هستند. (زاهدی و دیگران ، 1376، 385)
مدیریت میانی[6]: در سلسله مراتب سازمان، ردهای از مدیرت است که مسئولیت اجرای دستورهای مدیریت عالی است. (زاهدی و دیگران، 1376، 236)
حمایت مدیریت[7]: عبارتست از درک کاربر از میزان علاقه، شناسایی و برنامه ریزی مدیریت
در بکارگیری و استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت در واحد زمانی (Choe, 1997. 227)
[1] – management
[2] – System
[3] – information
[4] – management information system
[5] – Top management
[6] – middle management
[7] – Backing of management
اهداف اصلی:
اهداف اصلی از اجرای این تحقیقات شناسایی وپی بردن به عوامل سازمانی موثربازدارنده که موجب می شود تا سیسستم های اطلاعاتی مدیریت به صورت درست استقرار نیابند :
اهداف فرعی :
درباره این سایت